سطح مناسب ورزش کردن بعد از بهبودی کرونا

به گزارش همه جا طنز و خنده، سطح مناسب ورزش کردن پس از بهبودی ابتلای افراد به ویروس کووید 19 می تواند از سه روش ارزیابی گردد و از این طریق بتوان میزان ورزش را مدیریت کرد.

سطح مناسب ورزش کردن بعد از بهبودی کرونا

به گزارش همه جا طنز و خنده از ایسنا، تجربه مجدد تنگی نفس بعد از ترخیص از بیمارستان امری طبیعی است و از دست دادن توان و ضعف بنیه در زمانی که ناخوش بوده اید در طی دوره بیماری می تواند به این معنا باشد که شما به راحتی دچار تنگی نفس می شوید.

احساس تنگی نفس می تواند در شما ایجاد اضطراب نماید که همین امر خود تنگی نفس را بدتر می نماید و حفظ خونسردی و یاد دریافت راهکار های مناسب، بهترین راه برای مدیریت تنگی نفس هستند. تنگی نفس شما احتمالا با افزایش تدریجی فعالیت ها و تمرین بهبود خواهد یافت.

بر اساس راهنمای توانبخشی بعد از بهبودی ابتلای افراد به ویروس کووید 19 که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، برای اینکه بفهمید آیا به میزان کافی ورزش می کنید یا نه، باید بدانید که اگر می توانید حین ورزش یک جمله را کامل و بدون توقف یا احساس تنگی نفس بگویید، در این صورت می توانید بیشتر ورزش کنید و اگر اصلا نمی توانید صحبت کنید و یا هر دفعه فقط می توانید یک کلمه بگویید و تنگی نفس شدید دارید، در این صورت ورزشی که می کنید برای شما شدید است.

همچنین اگر می توانید یک جمله بگویید، برای دریافت نفس یک یا دو بار توقف می کنید و در حالتی بین تنگی نفس متوسط تا تقریبا شدید هستید، در این صورت سطح ورزش شما مناسب است.

به خاطر داشته باشید که احساس تنگی نفس در هنگام ورزش کردن طبیعی بوده و خطرناک یا مضر نیست، اما رسیدن تدریجی به تناسب اندام می تواند به شما یاری کند کمتر دچار تنگی نفس شوید و برای بهبود تناسب اندام باید در زمان ورزش کردن دچار احساس کمبود نفس متوسط تا تقریبا شدید شوید.

در عین حال اگر آن قدر دچار تنگی نفس شده اید که نمی توانید صحبت کنید، باید فرایند حرکات را کند کنید و یا توقف نموده و کمی استراحت کنید تا نفس شما بیشتر تحت کنترل قرار گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سطح مناسب ورزش کردن بعد از بهبودی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح مناسب ورزش کردن بعد از بهبودی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید