رباط کبودان بردسکن به مرکز پذیرایی، اقامتی و صنایع دستی تبدیل می گردد

به گزارش همه جا طنز و خنده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: رباط کبودان بردسکن به یک مجموعه گردشگری، خدمات اقامتی و پذیرایی و مرکز ترویج صنایع تبدیل می گردد.

رباط کبودان بردسکن به مرکز پذیرایی، اقامتی و صنایع دستی تبدیل می گردد

به گزارش همه جا طنز و خنده به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر امروز یکشنبه 21 اردیبهشت ماه 1399 با اعلام این خبر اضافه کرد: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه واگذاری این بنا به نتیجه رسید و کارگاه برای شروع عملیات اجرایی بازسازی به سرمایه گذار تحویل شده است.

او ادامه داد: این اثر ارزشمند تاریخی ابتدا بازسازی خواهد شد و کارگاه بازسازیی رباط کبودان نیز راه اندازی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با اشاره به شرایط و ظرفیت های این منطقه از شهرستان بردسکن و ظرفیت اظهار کرد: روستای کبودان به عنوان روستای هدف گردشگری، در 12 کیلومتری شمال بردسکن، در بخش مرکزی و در حاشیه جاده بردسکن به سبزوار واقع شده است و در حال حاضر سه اقامتگاه بوم گردی در این روستا دایر است.

احمدصابری زارع رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن با بیان این که رباط کبودان وقفی است، گفت: این بنای تاریخی دارای پلان مربع شکل و شامل فضاهای حیاط مرکزی، ایوان ورودی، 12 اتاق در اطراف آن، اسطبل و نمازخانه و ... است.

او اضافه کرد: رباط کبودان از بناهای ارزشمند تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است که به شماره 2106 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

صابری زارع گفت: رباط کبودان در روستای هدف گردشگری کبودان از توابع بخش مرکزی شهرستان بردسکن واقع شده است.

شهرستان بردسکن در فاصله 265 کیلومتری جنوب غربی مشهد، مرکز استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "رباط کبودان بردسکن به مرکز پذیرایی، اقامتی و صنایع دستی تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباط کبودان بردسکن به مرکز پذیرایی، اقامتی و صنایع دستی تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید