جراحی سینه 6 شرط دارد

به گزارش همه جا طنز و خنده، از معجزات خلقت، وجود سینه در خانم هاست. همه ی مادران در هر جایگاه اجتماعی و با هر نوع تغذیه یی، با این اعجاب خلقت غذایی نمی تواند جایگزین آن شود. این دستگاه سازنده ی مواد غذایی منحصر به فرد، شیر را از موادی می سازد که در ظاهر و حتی باطن هیچ چیزی شبیه به آن موادی می سازد که در ظاهر و حتی باطن هیچ چیزی شبیه به آن وجود ندارد. این ارگان حیاتی علاوه بر این وظیفه ی مهم، نماد و نشانه ی زنانگی هم شناخته می شود و یکی

جراحی سینه 6 شرط دارد

جراحی سینه 6 شرط دارد

از معجزات خلقت، وجود سینه در خانم هاست. همه ی مادران در هر جایگاه اجتماعی و با هر نوع تغذیه یی، با این اعجاب خلقت غذایی نمی تواند جایگزین آن شود. این دستگاه سازنده ی مواد غذایی منحصر به فرد، شیر را از موادی می سازد که در ظاهر و حتی باطن هیچ چیزی شبیه به آن موادی می سازد که در ظاهر و حتی باطن هیچ چیزی شبیه به آن وجود ندارد. این ارگان حیاتی علاوه بر این وظیفه ی مهم، نماد و نشانه ی زنانگی هم شناخته می شود و یکی از وجود تمایز بانوان و مردان است. تناسب شکل و میزان ی سینه ها با اندام های بانوان، یکی از مؤلفه های زنانگی و مورد شناسایی و تمایل همه ی گروه های سنی زنان از نوجوانی تا سالمندی است. گاهی این عضو تحت هجوم بیماری ها قرار می گیرد و علم پزشکی با این بیماری ها مقابله با جراحی های مختلف به ناچار تغییراتی در شکل آن ها ایجاد می کند. تغییراتی که می تواند مطلوب بانوان نباشد، بنابراین محققان تصمیم گرفتند در این مورد اقداماتی انجام دهند که در زیر می خوانید.

بزرگی و کوچکی سینه ها

سینه ها با بالا رفتن سن تغییر می کنند و از مقدار سلول های شیرساز و مجاری کاسته و بر مقدار نسج چربی درون آن ها افزوده می شود. در سنین بالا سینه ها کوچک تر می شوند و افتادگی پیدا می کنند. این افتادگی گاهی تا حدی پیش می رود که مطلوب بانوان نیست و برای حفظ نماد زنانگی نیازمند اقدامات جراحی برای بازسازی آن هستند. یکی دیگر از مسائل ظاهری سینه ها، بزرگ بودن آن هاست. این بزرگی در میزان های مختلف و در سنین متفاوت پیش می آید. گاهی بزرگی سینه ها در حدی است که برای فرد مشکل فیزیکی ایجاد می کند و حتی می تواند به دردهای مستمر گردن و شاخه بینجامد.

لازم به ذکر است سینه های بزرگ، مانعی برای بررسی دقیق پزشکان از نظر کشف بیماری های نهفته، بخصوص سرطان است. این عارضه، شایع ترین عارضه ی شکلی سینه ها و بیشترین دلیل جراحی های مداخله یی روی این اندام است.

یکی دیگر از مسایل ظاهری سینه ها کوچک بودن آن هاست. معمولا کوچکی سینه تأثیری در مقدار تولید شیر یا نوع و محتوای آن ندارد. اما مطلوب بانوان نیست و آن ها را خواستار جراحی های مداخله یی می کند.

سینه ها از نظر ساختاری چهار جزء دارند:

1) کیسه های تولیدکننده ی شیر که از غدد ساخته شده است و وظیفه ی آن ها تصفیه خون و تبدیل آن به شیر است. شیر پس از تولید در این کیسه ها، از مجاری حرکت می کند و از نوک سینه به دهان شیرخوار می ریزید. این ساختار از سلول هایی ساخته شده است که بیشترین محل هجوم سرطان سینه است. کیسه ها و مجاری سازنده و حامل شیر در هرم هایی به نام لوبول جای گرفته اند.

2) در فاصله بین این لوبول ها و در بین مجاری شیری، نسج همبند قرار گرفته است که با ساختار سلولی اش اجازه می دهد در موقع لزوم، سینه ها متورم یا کوچک شوند یا شیر آسان تر تخلیه شود.

3) عروق خونی که وظیفه ی تغذیه ی سلولی اجزای تشکیل دهنده سینه را به عهده دارند و مواد لازم برای تولید شیر رابه سینه ها می آورند.

4) عروق لنفاوی که حاوی ترکیبات چربی و پروتیین تولید شده در سینه هستند و به صورت مجاری باریکی به سمت زیر بغل می فرایند.

هر یک از این چهار جزء، بیماری های خاص خود را دارند که معروف ترین آن ها سرطان است و شایع ترین محل بروز هم کیسه ها و مجاری شیری هستند.

شش شرط جراحی سینه

جراحی های مداخله یی برای تغییرات ظاهری در سینه ها با شرایط زیر مورد تأیید است.

1) مسأله اصلی، کشف ضایعات بدخیم در سینه هاست (چه در حال حاضر و چه در آینده) و نباید این جراحی ها مانع این کشف کلینیکی شود، بنابراین توصیه می شود در هر صورتی و قبل از انجام هر نوع جراحی با یک جراح سرطان سینه مشورت کرد. جراح سینه باید بتواند شرایط فیزیکی آن را بررسی و بیمار را راهنمایی کند. هنگام جراحی هم شناخت نسج سینه و تغییرات آن و نحوه ی قرار گرفتن نسوج تازه برای پیگیری های بعدی اولویت دارند. برای انجام هر نوع جراحی سینه، بررسی رادیولوژیک ضروری است، اما کافی نیست و معاینه ی جراح و پیگیری او ضروری است.

2) در خانم های جوان و قبل از سن یائسگی و آن هایی که در سن باروری هستند، حفظ سیستم شیری سینه از اولویت های جراحی است. عمل جراحی باید طوری انجام شود که امکان شیردهی در صورت تمایل برای فرد باقی بماند.

3) تأمین و حفظ زیبایی سینه و تطابق آن با میزان ی بدن شخصی، بسیار مهم است. هرگز نباید میزان ی تازه سینه را بدون در نظر گرفتن قد، وزن و میزان ی سطح قفسه ی صدری طراحی و درخواست کرد.

4) بیمار باید از نتیجه ی جراحی سینه در حد مقبول انتظار داشته باشد. گاهی نارضایتی از نوع جراحی و نتیجه ی آن که می تواند دلایل مختلف داشته باشد، باعث رنجش بیمار می شود. به هر حال در جراحی های سینه هرگز نمی توان همه ی مؤلفه های درخواستی بیماران را در نظر گرفت و بیمار باید از قبل از این امر مطلع باشد.

5) انجام جراحی حتما باید با یک اندیکاسیون یا دلیل علمی صورت بگیرد و نه با هر درخواست یا تقاضای غیر معقول، زیرا ممکن است برای همیشه گرفتاری های ذهنی یا حتی اختلالات روانی ایجاد کند. گاهی مشاوره های روانشناختی از ضروریات اعمال جراحی است.

6) انجام جراحی پس از شکل گیری کامل اندام انجام شود. به این معنی که اگر فردی تصمیم دارد لاغر یا چاق شود. پس از این تغییر اقدام به جراحی کند. از قلم نیاندازید که سینه هم عضوی از بدن است و با چاق یا لاغر شدن، چاق و لاغر خواهد شد. این تغییرات جسمی می تواند باعث تغییرات سینه شود و بیمار را از نتیجه ناراضی کند.

انواع جراحی زیبایی سینه

- بازسازی سینه به ویژه در جراحی های سرطان سینه: امروزه در بسیاری از بیماران امکان نگه داشتن سینه وجود دارد و بازسازی های سینه تحت نام آنکوپلاستی از کارهایی است که جراحان سرطان سینه انجام می دهند.

- جمع کردن سینه که روی سینه هایی که افتادگی دارند انجام می شود. این جراحی معمولا ساختار نسجی را به هم نمی زند.

بزرگ کردن سینه که با استفاده از پروتزهای مصنوعی یا طبیعی صورت می گیرد. امروزه با ساخت پروژه های سالم تر امکان ضایعه برای بیمار کمتر شده است.

کوچک کردن سینه که شایع ترین جراحی در ایران است، به اشکال مختلف و با انواع مختلف جراحی برای بیماران متفاوت صورت می گیرد.

منبع: نشریه 7 روز زندگی شماره 126

منبع: راسخون

به "جراحی سینه 6 شرط دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جراحی سینه 6 شرط دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید