با موبایل خود کم خونی را تشخیص دهید!

به گزارش همه جا طنز و خنده، برنامه غربالگری جدیدی به نام HemaApp که برای گوشی های هوشمند طراحی شده است، مقدار غلظت هموگلوبین خون را با استفاده از دوربین گوشی ها تخمین می زند و می تواند برای تشخیص کم خونی استفاده گردد.

با موبایل خود کم خونی را تشخیص دهید!

تیمی از دانشمندان نرم افزاری را فراوری نموده اند که می تواند برای تشخیص اختلالات خونی بکار رود. این اپلیکیشن، بر روی تلفن های هوشمند نصب می گردد، سپس با دوربین تلفن از بخش داخلی پلک پایین عکس گرفته می گردد. در واقع دوربین گوشی های هوشمند برای ارزیابی اندازه هموگلوبین مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب از همه جا طنز و خنده درباره این فناوری تشخیص کم خونی، اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

این تیم، الگوریتمی طراحی نموده اند که می تواند عکس های هوشمند با وضوح پایین را به سیگنال های دیجیتال با وضوح بالا تبدیل کند. سپس یک الگوریتم جداگانه، آن سیگنال ها را برای جمع آوری هموگلوبین تجزیه و تحلیل می نماید.

محققان می گویند: ایده این است که با استفاده از یک عکس ساده، طیفی از رنگ ها را بدست آوریم. حتی اگر چندین عکس با قرمزی بسیار مشابه داشتیم، نمی توانیم تفاوت را به وضوح مشاهده کنیم.

یک طیف، چندین داده را ارائه می دهد که شانس یافتن اطلاعات معنی دار بسیار همبسته با سطح هموگلوبین خون را افزایش می دهد.

نرم افزار طراحی شده به وسیله این تیم، بعنوان یک برنامه ساده تلفن هوشمند عمل می نماید و احتیاجی به سخت افزار اضافی نخواهد داشت.

تفاوت فناوری تشخیص کم خونی با آزمایش خون

بیش تر روش های آزمایشی موجود، پیچیده و زمان بر هستند. نتیجه آزمایش خون می تواند چند ساعت طول بکشد. بعلاوه ممکن است بعضی از موارد آزمایش خون، احتیاج به کشت مجدد داشته باشند.

این فناوری تشخیص کم خونی می تواند بعنوان یک گزینه کارآمد عمل کند؛ زیرا ارزان، بسیار حساس و غیرتهاجمی است. این نرم افزار، به تشخیص زودرس بیماری های جدی اختلال آهن در غلظت سلولی بسیار کم، یاری می نماید.

این رویکرد تازه سلامتی، قدمی بزرگ در جهت تشخیص زود هنگام کم خونی، آسیب حاد کلیه و خون ریزی و یا ارزیابی اختلالات خونی مانند کم خونی سلول داسی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روتختی ها اتاق خواب خود را زیباتر کنید! را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "با موبایل خود کم خونی را تشخیص دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با موبایل خود کم خونی را تشخیص دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید