ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها؛ راهی مستمر برای بهبودی بچه ها مبتلا به سرطان

به گزارش همه جا طنز و خنده، ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مشارکت های سازمانی در سالیان اخیر، از مهم ترین فعالیت هایی ست که در بنگاه های مالی و نهادهای اجتماعی غیردولتی مطرح شده است. در این گونه فعالیت ها، تمرکز بر تحققِ نیازها و اهدافِ مالی آن سازمان با نگاهی به اهداف اجتماعی و محیط زیستی است. شرکت های متمرکز بر مشارکت های اجتماعی، ضمنِ انجام فعالیتِ اصلی شان، نقش پررنگی در بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می کنند.

ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها؛ راهی مستمر برای بهبودی بچه ها مبتلا به سرطان

مسئولیت اجتماعی شرکت ها، مجموعه وظایف و تعهداتی است که آن بنگاه ها در کنار فعالیت اصلی خود در جهت رشد و منفعت جامعه شان، انجام می دهند. مدیران شرکت های متعهد به ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار توجه به سودآوری کسب وکار و تأمین منافع ذی نفعان، تحت عنوان مسئولیت اجتماعی برای بهبود شرایط جامعه و توسعه پایدار نیز تلاش می نمایند. کسب وکارهای مختلف با استفاده از برنامه های CSR یا مسئولیت اجتماعی شرکت ها، می توانند در جهت رفع مسائل اجتماعی، مالی، محیط زیستی، فرهنگی و… قدمی مؤثر برداشته و هم زمان تصویر برند خود را تقویت نمایند.

برخی از شرکت ها، مسئولیت اجتماعیِ خود را در قالبِ فعالیت های درون سازمانی یا تولید محصولاتِ خود ایفا می نمایند؛ به عنوان مثال، شرکت های مهمی همچون آدیداس، پلاستیک های بازیافتی از اقیانوس ها را در تولید محصولات خود به کار می برد تا از این طریق با یاری به محیط زیست، مسئولیتِ اجتماعی خود را برآورده نماید. اما در کنار این روش ها، بخش عمده فعالیت های شرکت ها در قالب مسئولیت اجتماعی با همکاری با دیگر کسب وکارها یا نهادهای خیریه اتفاق می افتد تا در حوزه های اجتماعی متفاوتی، اثرگذار باشند.

مسئولیتِ اجتماعی شرکت ها، زمانی مفید است که نتیجه آن قابل مشاهده و تأثیرگذار باشد. گاهی شرکت ها با حرکت های نمادین، در تلاشند که خود را در زمینه مسئولیتِ اجتماعی دغدغه مند نشان دهند، اما حاصلِ فعالیت آن ها چیز جز چند عکس یادگاری نیست؛ در حالی که عمل به مسئولیتِ اجتماعی، با ذهنیتی که در مقابل مسائل جامعه احساس مسئولیت می کند، می تواند حلال بخشی از مسائل اساسی جامعه باشد. یکی از این روش های عمل به مسئولیت اجتماعی، حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان محک است.

امروز، مؤسسه خیریه حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان محک، با درک اهمیت ایجاد و استمرار مشارکت و حمایت اشخاص حقوقی و سازمان ها، اقدام به تعریف شیوه های مشارکتی متنوعی برای جذب مشارکت نیکوکارانه بنگاه های مالی کرده است. بسیاری از برندهای نام آشنا با تمرکز بر مشارکت های اجتماعی، پیش تر نیز همراه محک بوده اند و محک همواره به همراهیشان مفتخر است.

برخی از پروژه های ایفای مسئولیت اجتماعی با همکاری محک، به شرح زیر است:

  • تأمین هزینه ثبت و انجام آزمایش HLA Typing برای تحقق حداقل 2500 نمونه از داوطلبان اهدای سلول های بنیادی خون ساز
  • تأمین هزینه های درمان و داروی بچه ها مبتلا به سرطان محک به مدت یک سال
  • استقرار کیوسک دیجیتال محک
  • حمایت مالی از مراسم و رویدادهای مؤسسه خیریه محک
  • پروژه درمان یاری حقوقی
  • تأمین کالاهای موردنیاز محک (یاری های غیرنقدی)
  • یاری مستمر حقوقی
  • تولید محصولات نوروزی 1403 (تقویم محک، سررسید محک، کارت تبریک محک و…)

روش های متنوع همکاری با محک برای حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان، امکانِ فراوانی را برای کسب وکارهای گوناگون فراهم کرده تا مسئولیت اجتماعی خود را در مسیر درمان بچه ها محک ایفا نمایند. سازمان های علاقه مند به حمایت از مؤسسه خیریه محک، با مراجعه به صفحه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در وب سایت محک می توانند از جزئیاتِ هر کدام از طرح های بالا آگاه شده و با هماهنگی با بخش مشارکت شرکت ها (شماره 23501638-021) و یا ایمیل [email protected] نسبت به انتخاب نوع همکاری برای ایفای مسئولیت اجتماعی اقدام نمایند. بی شک، تلاش و دغدغه ی نوع محبت آمیز کسب وکارهای گوناگونِ سرزمینمان، می تواند بچه هاِ مبتلا به سرطان محک را در مسیر درمان تا رسیدن به بهبودی کامل، همراهی نمایند.

منبع: یک پزشک

به "ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها؛ راهی مستمر برای بهبودی بچه ها مبتلا به سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت ها؛ راهی مستمر برای بهبودی بچه ها مبتلا به سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید