اقدامات اصلاحی در ایستگاه های مترو برای بهبود شرایط خدمات مسافری

به گزارش همه جا طنز و خنده، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برای نگهداری مناسب و اصولی از ناوگان مترو باید سالانه حدود 10 درصد ارزش ناوگان برای تعمیر و نگهداری هزینه گردد و این مقدار برای ابنیه حداقل 2 درصد ارزش دارایی ها برآورد می گردد؛ اما متأسفانه در سنوات گذشته کمترین توجه به ابنیه ایستگاه ها و نگهداری ناوگان شده است.

اقدامات اصلاحی در ایستگاه های مترو برای بهبود شرایط خدمات مسافری

به گزارش گروه اجتماعی همه جا طنز و خنده به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل با بیان اینکه در دوره نو مدیریت شهری، برنامه ریزی خوبی برای جبران این عقب ماندگی ها در دستور کار شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه قرار گرفته است. وی اضافه کرد: با وجود تمامی مسائل و کاستی ها، با همراهی همکاران خدوم مترو در ماه های گذشته توانستیم نسبت به اصلاح و برطرف بعضی از این موارد، اقدامات مناسبی را انجام دهیم و در کنار توجه به اورهال قطارها، انجام تعمیرات زیربنایی با موضوع ابنیه، تأسیسات و مخابرات را مد نظر قرار دهیم تا در یک دوره زمانی، جان دوباره ای به ایستگاه های مترو بخشیده گردد.

وی در مورد اقداماتی که به تازگی در خطوط هفت گانه متروی تهران و حومه صورت گرفته است گفت: تعمیر و تقویت روشنایی ایستگاهها، نظافت و اصلاح سقف های کاذب، اصلاح فاصله بین قطار و سکو و سایر امور مرتبط با خدمات مسافری در ایستگاه های مترو در اولویت برنامه ای این شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران حومه توضیح داد: به منظور افزایش کیفیت خدمت رسانی به مسافران عزیز، مقرر شده ترمیم و برطرف نواقص تابلوها، ترمیم سنگ های نقاط مختلف ایستگاه ها، نصب مجدد برچسب ها، نصب جهت ویژه نابینایان، احداث رمپ، نصب نرده استیل رمپ ویژه معلولین، تأمین روشنایی در نقاط مختلف ایستگاه ها، به همت کارکنان امور ایستگاه ها انجام گردد.

شایسته در ادامه به کابل کشی جهت راه اندازی آسانسور ایستگاه آزادگان و راه اندازی 16 دستگاه پله برقی در ایستگاه های مترو از جمله ایستگاه های مهدیه و اقدسیه اشاره نمود و اضافه کرد: برطرف نقص و ایمن سازی تمامی آسانسور های نصب شده، نصب تابلو برق آسانسور، برطرف نقص هند ریل پله برقی ها، تعمیر گیت های مسافری، تابلو های برق، احداث و افزایش تعداد چشمه های سرویس بهداشتی، افزایش تعداد دستگاه های ایزی شارژ، نصب تابلو ایستگاه دوچرخه، راه اندازی غرف مربوط به میادین میوه و تره بار در 30 ایستگاه پر تردد، بخش کوچکی از فعالیت های صورت گرفته در جهت بهبود شرایط خدمات رسانی به شهروندان کلان شهر های تهران و کرج می باشد.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته برای مقابله با سیلاب های سطحی در ایستگاه های رو زمینی و ایزوگام نقاط مختلف که دارای آبریزش بودند نیز توضیحاتی ارائه و ادامه داد: رنگ آمیزی، تأمین روشنایی، تعمیر هواکش های میان تونلی و پله های فرار و خروج اضطراری مسافران، تعمیر جایگاه های شکسته سکو، نصب تجهیزات اپراتور های تلفن همراه در داخل تونل جهت آنتن دهی و نصب دوربین در اماکن کور ایستگاه ها از دیگر موارد مورد نظر است.

شایسته بعلاوه از آسفالت کاری و برطرف نواقص محوطه بیرونی ایستگاه ها با هماهنگی و همکاری شهرداری های منطقه ها اطلاع داد و گفت: جهت نظافت و زیباسازی فضا های بیرونی ایستگاه ها و بهسازی و اصلاح جهت مسافری نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است که از جمله می توان به شروع عملیات اجرایی تغییر در معماری سردر ورودی غربی ایستگاه میدان جهاد و محوطه آن و ایستگاه های مصلی و شهید بهشتی اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در سرانجام اعلام کرد: تمامی این موارد گزیده ای از فعالیت های صورت گرفته در ایستگاه های خطوط هفت گانه مترو به منظور بهبود شرایط خدمات مسافری و اصلاح عقب افتادگی های گذشته در بخش های زیربنایی، با موضوع ابنیه، تأسیسات و مخابرات است و امیدواریم بتوانیم با ادامه فعالیت ها در این زمینه سطح ایمنی و رضایتمندی مسافران متروی مرکز را بهبود بخشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اقدامات اصلاحی در ایستگاه های مترو برای بهبود شرایط خدمات مسافری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات اصلاحی در ایستگاه های مترو برای بهبود شرایط خدمات مسافری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید