افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

به گزارش همه جا طنز و خنده، خبرنگاران/قم دانش آموزان استان قم پیروز به کسب 11 مدال رنگارنگ در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور شدند.

افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال تحصیلی 1400-1399 یازده دانش آموز پرتلاش قمی در مقطع متوسطه دوم و در پایه های دهم و یازدهم به دوره تابستانی المپیادهای علمی کشوری باشگاه دانش پژوهان جوان راه پیدا کرده اند و پیروز به کسب 11 عنوان برتر شدند که در آموزش و پرورش استان قم بی سابقه و تاریخی است.

وی ادامه داد: از این یازده دانش آموز، رنگ مدال 9 نفر مشخص شده است و رنگ مدال 2 دانش آموز به جای مانده هم به محض مشخص شدن، اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش قم اضافه نمود: هر ساله، باشگاه دانش پژوهان جوان وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با هدف ترویج و توسعه علوم مختلف در سطح کشور و شناسایی و هدایت نخبگان علمی از دوره متوسطه دوم، اقدام به برگزاری المپیادهای علمی در دوازده رشته می نماید و پانصد مدال طلا، نقره و برنز در این رشته ها توزیع می شود.

وی شرح داد: فرآیند المپیادهای علمی، در هفت مرحله انجام می پذیرد که همه مراحل به صورت متمرکز و کشوری می باشد و در رشته های ریاضی، فیزیک، نجوم و اخترفیزیک، علوم زمین، جغرافیا، شیمی، زیست شناسی و کامپیوتر در مراحل نهایی، اعضای تیم ملی مشخص می شوند و به المپیاد جهانی راه می یابند.

شیخ الاسلام با اشاره به اعلام نتایج در المپیادهای علمی کشور گفت: مصطفی خالصی در المپیاد جغرافیا وعرشیا عبدی درالمپیاد اقتصاد و مدیریت مدال طلا، محمدپارسا الهی منش در المپیاد کامپیوتر، محدثه محمدی در المپیاد جغرافیا ومحمدرضا نجفی زارع در المپیاد جغرافیا مدال نقره، مصطفی قنواتی درالمپیاد اقتصاد و مدیریت، معصومه سادات مطلبی درالمپیاد اقتصاد و مدیریت مدال برنز و محسن تفک درالمپیاد تفکر و کارآفرینی و زهرا نصرتی در المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، را از آن خود کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخار آفرینی بی سابقه دانش آموزان قمی در المپیادهای علمی دانش آموزی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید