اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی

به گزارش همه جا طنز و خنده، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی صورت پذیرفت.

اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی

جلیل جباری (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی) با عادل نجف زاده (نماینده مردم خوی و چایپاره) ملاقات کرد و در این جلسه موضوعات مربوط به احداث مقبره شمس تبریزی، بازسازی بازار تاریخی و کاروانسرای خان خوی و نیز ضرورت ایجاد واحدهای بومگردی و سایر واحدهای اقامتی در این شهرستان مورد آنالیز نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به شروع احداث مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره شمش تبریزی خوی اظهار کرد: این مجموعه در دو فاز ساخته می گردد و با انتخاب پیمانکار عملیات عمرانی آن در امسال شروع شده است.

جلیل جباری از تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای احداث بارگاه شمس تبریزی خبرداد و اضافه کرد: از محل اعتبارات استانی نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجموعه اختصاص یافته است.

او ادامه داد: 40 میلیارد ریال اعتبار نیز برای بهسازی و بازسازی بازار و کاروانسرای خان در نظر گرفته شده و این مجموعه با مشارکت اصناف بازار خوی بازسازی خواهد شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره نیز در این جلسه توضیح داد: احداث بارگاه شمس تبریزی جز مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده و برای تخصیص اعتبارات به این مجموعه چندین جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید و درصدد هستیم جشن گلریزان ساخت مجموعه شمس تبریزی خوی را برای جلب حمایت علاقمندان این عارف مشهور در تهران برگزار کنیم.

عادل نجف زاده بازسازی و بهسازی بازار و کارونسرای خوی را نیز از دیگر مطالبات مردم خوی بیان کرد و گفت: لازم است بازار و کاروانسرای به صورت مطلوب بازسازی و در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

منبع: همگردی

به "اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید