احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم

به گزارش همه جا طنز و خنده، استاندار آذربایجان شرقی گفت: احیای کامل دریاچه ارومیه، بدون همراهی و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم

به گزارش خبرنگار از،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، با تأکید بر اهتمام جدی مدیریت ارشد استان برای احیای کامل دریاچه ارومیه، خشکی این دریاچه را تهدیدی جدی برای مردم و زیست بوم منطقه دانست و اعلام کرد: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در این زمینه استفاده گردد.

او افزود: در کنار بارندگی های مناسب سال گذشته، دولت نیز اقدامات ارزشمندی برای تثبیت شرایط دریاچه انجام داده که انتظار می رود با تخصیص کامل اعتبارات و تسریع در تکمیل طرح های در دست اجرا، شاهد احیای کامل این زیست بوم طبیعی باشیم.

پورمحمدی گفت: سال جاری به رغم کاهش بارندگی ها در مقایسه با سال آبی گذشته و همچنین افزایش دمای هوا، شرایط دریاچه ارومیه مساعد است که البته باید به این میزان بسنده نکرده و کوشش های خود را برای احیای کامل نگین آذربایجان به کار گیریم.

او همچنین با بیان اینکه در کنار توجه به اقدامات عمرانی و کالبدی، نباید از برنامه های عملیاتی در زمینه فرهنگی و اجتماعی غافل شد، اضافه نمود: بدون توجه به مشارکت مردم، اجرای بسیاری از تصمیمات با مشکل روبرو شده و در برخی موارد نیز قابل اجرا نیست.

استاندار آذربایجان شرقی خواهان تخصیص کامل و به موقع اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه شد و گفت: به رغم مشکلاتی همچون شیوع بیماری کرونا و کمبود منابع دولتی، هیچ یک از طرح های مربوط به احیای دریاچه ارومیه تعطیل نشده و از این پس نیز با قدرت ادامه می یابد.

جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه نادیده دریافت خدمات دولت در احیای دریاچه ارومیه، بی انصافی است، اضافه نمود: شرایط فعلی دریاچه، بیانگر نقش مهم عملکرد دستگاه های دولتی در کنار افزایش بارندگی هاست.

او گفت: رهاسازی بیش از 270 میلیون مترمکعب آب از سد های استان به سمت دریاچه ارومیه از جمله اقدامات مهمی است که در این دولت صورت گرفته و انتقال 650 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه از رودخانه زاب از جمله طرح های در دست اجراست که نقش بسیار مهمی در تثبیت و احیای دریاچه ارومیه دارد.

آخرین شرایط اجرای طرح های در دست اجرای احیای دریاچه ارومیه شامل مسیرگشایی رودخانه ها، انتقال آب تصفیه خانه های فاضلاب، رهاسازی حقابه دریاچه از رودخانه ها و سدها، اصلاح الگوی کشت در پیرامون دریاچه و فرایند پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای کامل دریاچه ارومیه با مشارکت مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید