حمله هکری به بزرگترین شرکت امنیت سایبری در آمریکا

به گزارش همه جا طنز و خنده، هک شدن این شرکت که قراردادهای فراوانی در فضای امنیت ملی در آمریکا و نیز در کشورهای متحد آن دارد ؛ در میان مهم ترین سلسله عملیات هکری در تاریخ است.

حمله هکری به بزرگترین شرکت امنیت سایبری در آمریکا

به گزارش گروه حوادث همه جا طنز و خنده از خبرگزاری صداوسیما ؛ بزرگترین شرکت امنیت سایبری فایرآی (FIREEYE) در آمریکا اظهار داشت هدف یک عملیات هکری قرار گرفته که احتمالا توسط یک دولت خارجی انجام شده و طی آن زرادخانه ای از ابزارهای هکری داخلی این شرکت که برای آزمایش توان دفاعی مشتریان به کار می رفت به سرقت رفته است.

هک شدن این شرکت که قراردادهای فراوانی در فضای امنیت ملی در آمریکا و نیز در کشورهای متحد آن دارد در میان مهم ترین سلسله عملیات هکری در تاریخ است.

شرکت فایرآی هک شدن خود را در پیغامی در وبلاگ اختصاصی این شرکت که کوین ماندیا، مدیر اجرایی آن اداره می نماید اظهار داشت.

در این پیغام آمده است: ابزارهای تیم های قرمز در این عملیات هکری به شدت هوشمندانه که احتمالا یک دولت در پس آن است به سرقت رفته اند. روشن نیست شروع این عملیات هکری چه زمانی اتفاق افتاده است.

هکرها در این عملیات فراتر از سرقت ابزارهای امنیتی این شرکت به دنبال پرونده های این شرکت با موضوع نهادهای دولتی نیز بوده اند. این شرکت در هفته های اخیر با سازندگان مختلف نرم افزار در زمینه اقدامات دفاعی همکاری نموده بود.

هنوز هیچ شواهدی مبنی بر این که از ابزارهای هکری این شرکت استفاده شده یا داده های مشتریان خارج شده باشد در دست نیست. با این حال، تحقیقات در زمینه این عملیات که با همکاری اف بی آی و مایکروسافت صورت می گیرد هنوز در مراحل شروعین است.

کیت سرقت شده از این شرکت برای مقابله با هزاران نقطه آسیب پذیر در محصولات نرم افزاری پر مصرف طراحی شده بود. هنوز دقیقا روشن نیست چه سامانه هایی در اثر این سرقت آسیب دیده اند. کارشناسان می گویند سخت است بتوان تاثیر منفی سرقت یک ابزار هکری را که بر نقاط آسیب پذیر شناخته شده در نرم افزارها تمرکز دارد محاسبه کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "حمله هکری به بزرگترین شرکت امنیت سایبری در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری به بزرگترین شرکت امنیت سایبری در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید